دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد خسارت در بخش کشاورزی بر اثر سیلاب در مشهد دعوت از نیروگاه‌ها برای عرضه برق تولیدی در بورس راه‌اندازی سامانه جدید عرضه خودرو‌های برقی | شروع ثبت نام از فردا + لینک (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام حجت به طلافروشان | یک توصیه به مردم: طلای خود را از طلافروشی‌های متصل به سامانه بخرید زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد + جزئیات و مشخصات شمش طلای استاندارد یکصدوشانزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مشهد برگزار شد ریزش دلار به کانال ۵۷ هزار تومان | حباب سکه چقدر شد؟ + جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی فایل‌های اجاره در خیابان امام رضا (ع) مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات استاندار خراسان‌رضوی درباره تعیین میزان خسارت‌های ناشی از سیلاب در استان اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی بانک تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها سهمیه سوخت کدام خودرو‌ها قطع می‌شود؟ (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) صادرات به روسیه با ریال آف‌شور | رفع تعهد ارزی صادرکنندگان چگونه انجام می‌شود؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استاندار خراسان‌رضوی: امدادرسانی به سیل‌زدگان و انجام عملیات پیشگیرانه باید در اولویت باشد اردی‌جهنم بورس| چرا شاخص بورس در اردیبهشت نزولی شد؟ سود بانکی در بازار سیاه وام‌ها چقدر است؟
سرخط خبرها

از ثبات خوشحالم و از ثبات زیادی غصه دار

  • کد خبر: ۱۸۱۳۲۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
از ثبات خوشحالم و از ثبات زیادی غصه دار
دوستی دارم که مدام از زندگی کارمندی اش می‌نالید و همچنان هم می‌نالد. یعنی هم می‌نالید و هم کیف می‌کرد و راضی به نظر می‌رسید. دوگانگی عجیبی است.

دوستی دارم که مدام از زندگی کارمندی اش می‌نالید و همچنان هم می‌نالد. یعنی هم می‌نالید و هم کیف می‌کرد و راضی به نظر می‌رسید. دوگانگی عجیبی است. خوشحالی از ثبات و ناراحتی از سال‌ها ثبات داشتن و تکرار هرروزه اش؛ این آغاز خوره‌ای همیشگی و نابودکننده برای آن‌هایی است که پس ذهنشان همیشه می‌خواستند کاری برای خودشان بکنند.

همیشه گمان می‌کردند از خودشان استفاده درستی نکرده اند و مسبب تحقیر خودشان شده اند. زمزمه همیشگی دوستمان این بود که می‌خواسته خرِ خودش باشد و نوکر خودش. بیست سال به این موضوع فکر می‌کرده، ولی هرماه از دیدن پیامک واریز گروهی خوشحال می‌شده، چون می‌توانسته قسط هایش را بدهد. می‌گفت غصه دارترین لحظه زندگی اش همان است.

پولی می‌آید که خیلی زود می‌رود. دیگر نیست. نمی‌بینی اش. در هرصورت این جنگ ودعوای سالیانش بود که چرا برای خودش کاری نکرده است. درواقع این حرف‌ها زمزمه نبود، غر بود، کلافگی بود. ملال بود حتی. خیلی خسته و بی پول و ناامید که می‌شد شروع می‌کرد به اینکه تباه شده و انگار این جور موقع‌ها آدم خواسته و عامدانه زل می‌زند به گذشته و راهی که آمده را تماشا می‌کند.

مثلا یکی از دغدغه هایش این بود که سی سال بعد، اگر زنده باشد و کج وکوله نشده باشد و زبانش هنوز در کامش بچرخد و دخترش بیاید بپرسد جنابعالی چه ماجراجویی‌هایی داشتید و چقدر در زندگی تان ریسک کرده اید و حداقل دوتایش را تعریف کنید، او چه دارد برایش بگوید؟ داشت غصه سی سال بعد را می‌خورد.

ولی مگر جز این بوده که ماجرا‌های جور کردن اقساط مختلف در هرماه شبیه رد شدن از گردنه حیران است؟ اصلا خودِ گردنه حیران است. از این بگیر و به آن یکی بده. این را بفروش و آن یکی را بخر. این را تعمیر کن و آن را بردار. این دور، کم ماجرا ندارد.

اصلا خوبی کارمندی مگر همین‌ها نیست؟ اینکه می‌د انی سر ماه بالاخره مبلغی دستت را می‌گیرد و می‌توانی قسط هایت را بدهی. فلسفه اش همین است دیگر. اینکه بقیه نمی‌دانند چقدر سرماه پول دارند و کارمند می‌داند. این رفیقمان می‌گفت اینکه می‌دانی دقیقا سر ماه چقدر پول داری بیشتر آزارت می‌دهد. می‌دانی که بیشتر از این‌ها نیست و بیشتر از این‌ها هم نمی‌شود؛ بدتر اینکه زور بیشتر کردنش را هم نداری.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->